En stor dansk scenery designer er desværre ikke mere...

Bruges primært til at koordinere udviklingen af en samlet Dansk scenery pakke, men det er også muligt at bruge forummet til andre scenery relaterede projekter.

Postby Claus Kludder » Tue Mar 08, 2011 5:53 am

Efter længere tids sygdom, mistede vi alle - og først og fremmest hans nærmeste, en stor dansk scenery designer Peter Henrik Poulsen. Alle kender nok det store arbejde han har lagt i Odense Lufthavn, Stauning Flyveplads samt Færøerne sceneryerne sammen med Ryan Andersen. Peter var en meget entusiastisk flightsimmer. Det er Mariannes ønske at Ryan og undertegnet om muligt viderefører og færdiggører de projekter Peter arbejdede med. Hvad og hvornår vil vi ikke uddybe. Men som en hyldest til Peter, opdaterer jeg i disse dage Stauning Flyveplads til FSX. Dette scenery vil blive includeret i den næste version af Denmark Scenery FSX. Selv om jeg ikke kender Peters familie, går mine tanker til dem. For Peter var et ualmindeligt rart menneske, der hjalp mig i en svær tid.

De kærligste hilsener til familien
Claus

Image
Image

Uploaded with ImageShack.us
Claus Kludder
Bruger

.

Postby patrickbc » Tue Mar 08, 2011 2:51 pm

Sørgelig, R.I.P :-(
MVH.

Patrick Christensen
patrickbc
Bruger

Opdateringer

Postby Claus Kludder » Tue Mar 08, 2011 4:53 pm

Image
Image
Image
Image
Image

Claus Kludder
Bruger

Postby Lars » Tue Mar 08, 2011 5:51 pm

Ja, han vil blive savnet. Vi må se at få det bedste ud af det arbejde han nåede at få lavet.
Lars
FSOnline

Postby VenKidal » Tue Mar 08, 2011 8:00 pm

R.I.P

Ja, han var sgu god. Jeg har stor fornøjelse af hans arbejde.

Morten
VenKidal
Bruger

Postby kimdahl » Tue Mar 08, 2011 8:05 pm

Det gør mig ondt at høre, og det er naturligvis især et stort tab for Peters familie. Jeg kendte ikke Peter personligt, men jeg har altid haft indtryk af, at han var et meget venligt og kompetent menneske.

Det er en fin gestus, at du og Ryan har fået lov til at videreføre det arbejde, som Peter har påbegyndt men desværre ikke har nået at færdiggøre. Og hvis der er noget, som jeg kan bidrage med, vil jeg gerne give en hånd med, så Peters projekter kan blive til virkelighed.

Min dybeste medfølelse med Peters familie

Kim
kimdahl
Bruger

Postby computermensch » Mon Mar 28, 2011 12:18 am

Så lige dette indlæg og jeg vil også kondolerer. Mine tanker går også til familien.

Jeg vil også huske ham for sit arbejde og derfor er det også godt med billederne ovenover. Jeg skal til Odense lufthavn næste gang og lande der, mens jeg kigger mig om :)

Jeg vil tage ham med i min aftenbøn og tænde et lys for ham.
computermensch
Bruger

Postby computermensch » Mon Mar 28, 2011 12:59 am

Jeg søgte på Peter for at læse mere og kom tilbage til fsonline om Odense Lufthavn. Der var et link videre til hjemmesiden for Odense Lufthavn. Jeg skal pudsigt nok til fyn på ferie fra i morgen eftermiddag. Så sådan kan det også være, når man har andre i tankerne ... nu føler jeg mig meget inspireret til at tage ud til lufthavnen. Den ligger næsten lige ved feriestedet - kun 20 km væk. Jeg har aldrig set Odense Lufthavn.

Sig til her, hvis jeg skal tage nogle billeder - hvis der evt. mangler noget materiale på den lufthavn. Jeg tager mit HD-videokamera og stativ med - og tager nok nogle billeder under alle omstændigheder. Alting bliver jo fornyet fra tid til anden. Måske er der kommet en ny bygning?
computermensch
Bruger

Foto texturer under Stauning FSX

Postby Claus Kludder » Sat May 21, 2011 12:20 pm

Foto texturer under Stauning FSX

Raymondo ( DanVFR ) har som en hyldest til Peter's minde, indvilliget i at bidrage med fototexturer under Stauning.

Her er hans ord ( Redigeret lidt)

Hi Claus;

Nice to hear from you and thanks for the files - Ill be happy to provide a remebers for Peter -

If you send me the coordinates for the area you like to have the dk image - i can cut it out for you and send it, so you can change - recolor as you pleased to recompile for fsx - as for your choice

ray/
Raimondo Taburet
Claus Kludder
Bruger

Postby AeroFiles » Thu Jul 14, 2011 12:26 pm

Ser dette først nu. :(
har selv skrevet til ham flere gange, men kender ham ikke sådan, ved hvem han var, og hvad han lavede, og havde et par spørgsmål til ham ind i mellem.

Alt det beste til hans familije og venner, og tak for det som du Peter har givet os gennem dit arb.

Må hans minde levet videre lenge efter dette.
Info: Laver gerne flere Danske lufthavne om der er nogen der kan skaffe apron billeder.
Kontakt mig lige om der er nogen, så snakker vi om det.
AeroFiles
Bruger

Så er jeg igang igen...

Postby Claus Kludder » Sun Dec 04, 2011 5:58 pm

Jeg har været fraværende på grund af både helbred og manglende lyst til at arbejde med FS. Men er nu stille og roligt igang igen. Har haft en god samtale med Kim og hvorledes vi medtager den opdaterede Øresundsbro m.m. i både Denmark Scenery og EKCH Kastrup. Men mere om det de kommende uger. Vil ikke køre død i det igen ;-)

Her ses opdateret resamplet groundtextures med seasonal variations, og nydeligt blendet med både default samt DanVFR og Denmark Map X scenerys ( Her med default scenery ).

Afcad er rettet til så den passer nydelt med de underliggende texturer ( Sidstnævnte med venvelig tilladelse fra Raymondo Taboret ) Så forestår blot at få fjernet Peter's compilede hegn, som ikke passer helt, og vi kan ære Peter's minde med denne nydelige flyveplads opdateret til FSX...

Mvh
Claus

Image

Image

Image

Image

Image

Claus Kludder
Bruger

Re: En stor dansk scenery designer er desværre ikke mere...

Postby Berlopez » Wed Feb 13, 2019 4:20 pm

Mine tanker og kondolence til familien.

Berlopez
Medion Akoya
Intel Core I3-3220
4GB
500GB Hard Disk
Windows 8 64
Dell 4:3 skærm
Berlopez
Bruger

Return to Dansk Scenery Design